Skelnen mellem onsite og offsite SEO

Arbejdet med at drive en hjemmeside har udviklet sig eksponentielt de sidste mange år, og derfor har også SEO flere aspekter, end man måske lige tror.

Prøv at forestil dig Big Bang. Da hele verden og alting startede ud i sit første splitsekund, var der ikke meget at gøre godt med, men siden da har universet udvidet sig med hastig fart – og det har det fortsat med at gøre siden da.

 

Hvad har det så med SEO at gøre? 

Jo, internettet er hele den verden, som din hjemmeside lever på, og internettet kan – groft sagt – sammenlignes med Big Bang i den forstand, at der konstant kommer mange flere hjemmesider til, og flere af dem kæmper om at blive fundet med de rette søgeord, og nogle af dem kæmper måske kampen mod dig

SEO er overordnet et simpelt begreb, men i takt med den eksponentielle udvikling og især Googles evige ændring af sin algoritme, så skal ens SEO-strategi også tilpasses med den udvikling.

Derfor skelner man mellem to slags SEO, hvor man kan inddele det i to områder:

Onsite SEO: Det er alle de ting, som dine besøgende kan se. Det kan fx være tekst, billeder og klikbare links.

Offsite SEO: Her er der hovedsageligt tale om de dele, der ikke altid kan ses med det blotte øje for dine besøgende: Virker dine links? Kan din hjemmeside aflæses af Google?

 

Du gør det meget nemmere for dig selv, hvis du husker at skelne mellem de to former for SEO. 

Følg dette link og bliv meget klogere på SEO: http://seobetydning.dk/